Η τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου έχει καθιερωθεί να ονομάζεται Blue Monday και θεωρείται η πιο καταθλιπτική μέρα του χρόνου. Για το 2018, αυτή είναι η Δευτέρα 15 Ιανουαρίου. Στον ορισμό της Blue Monday μπαίνουν πολλές παράμετροι όπως οι καιρικές συνθήκες, το χρέος της χώρας, ο χρόνος μέχρι τα επόμενα Χριστούγεννα και πολλά άλλα.

Σε κάθε περίπτωση, για αυτή τη μελαγχολική Δευτέρα όπως και για κάθε Δευτέρα που μας πιάνει μια μικρή κατάθλιψη, παρακάτω θα βρείτε κάποιους τρόπους να το ξεπεράσετε πολύ γρήγορα και αποτελεσματικά.

1. Κάτσε μια ώρα παραπάνω στο κρεβάτι

Ξέρουμε, δεν είναι τόσο απλό να πεις στο αφεντικό σου τη δικαιολογία ότι είναι Blue Monday σήμερα για να καθυστερήσεις να πας στη δουλειά, ωστόσο θα μπορούσες να βρεις αυτή την ώρα προς το τέλος της ημέρας.

2. Εκκαθάριση σπιτιού ή γραφείου

Δεν υπάρχει κάτι πιο αγχολυτικό από ότι η εκκαθάριση του σπιτιού. Προσπαθήστε να συμμαζέψετε το σπίτι από τις στοίβες από βιβλία ή τα άχρηστα αντικείμενα που δεν έχουν λόγο ύπαρξης στον χώρο σας. Θα σας δώσει μια αίσθηση τακτοποίησης, καθαριότητας και ένα σπίτι χωρίς άγχος που θα εκπέμπει ηρεμία, αισιοδοξία και θετική ενέργεια.

3. Φάε κάτι υγιεινό

Το να τρως junk food και λιπαρά φαγητά, εκτός από την προφανή επίπτωση ότι απλά σε παχαίνει, σε κάνει να νιώθεις τεμπέλης αλλά και να έχεις μια αίσθηση ενοχής. Το να φας υγιεινά, από την άλλη πλευρά σου δίνει ενέργεια και πολλές φορές σου βελτιώνει τη διάθεση. Κάνε το τουλάχιστον αυτή τη Δευτέρα, πριν ξεκινήσεις τις κακές συνήθειες τις επόμενες ημέρες.

4. Χάρισε λίγο χρόνο στον εαυτό σου

Αν και το να αφιερώνεις χρόνο στους φίλους και την οικογένειά σου βελτιώνει συνήθως τη διάθεσή σου, έχει αποδειχτεί ότι και ο χρόνος που περνάμε με τον εαυτό μας είναι απόλυτα αναγκαίος. Είτε αυτός είναι με το απλά να διαλογίζεσαι, να μαγειρεύεις ή να διαβάζεις, είναι σίγουρο ότι θα νιώσεις μια αίσθηση επαναφόρτισης και εσωτερικής ηρεμίας.

5. Γέλα, έστω και αν δεν είναι αστείο

Το να γελάς είναι χαρά, αλλά δεν είναι πάντα εύκολο. Ειδικά τις Δευτέρες και ακόμα περισσότερο αυτή τη Δευτέρα. Αλλά το να γελάμε εκκρίνει μια ορμόνη που λέγεται οξυτοκίνη που παράγεται από το σώμα σε διάφορες καταστάσεις ευχάριστων συναισθημάτων που περνάμε με τους κοντινούς μας ανθρώπους. Άρα ακόμα και αν κάτι δεν είναι πολύ αστείο, το να προσπαθήσουμε να γελάσουμε θα μας κάνει να βελτιώσουμε τη διάθεσή μας.

6. Κάνε πλάνο για ένα ταξίδι

Σίγουρα δεν έχουμε όλοι τα χρήματα να προγραμματίσουμε διακοπές το προσεχές διάστημα. Αλλά το να πλανάρεις για παράδειγμα από τώρα κάτι για το καλοκαίρι, όχι μόνο θα σε βγάλει από το mood της δουλειάς του γραφείου, αλλά θα σου δώσει κάτι όμορφο να περιμένεις τις επόμενες ώρες, ημέρες και μήνες.

7. Αγόρασε κάτι στον εαυτό σου

Το να κάνεις ένα μικρό δωράκι στον εαυτό σου είναι ο καλύτερος τρόπος για να φτιάξεις τη διάθεσή σου. Από το να αγοράσεις κάτι που είχες βάλει καιρό στο μάτι μέχρι να πάρεις το αγαπημένο σου γλυκό ή καφέ που δεν αγοράζεις κάθε μέρα θα σε κάνει να αισθανθείς πολύ όμορφα.

8. Κάνε ένα μικρό δωράκι σε κάποιον

Το να κάνεις δώρα έχει αποδειχτεί επιστημονικά ότι σε κάνει ευτυχισμένο. Αγόρασε ένα δωράκι σε κάποιο αγαπημένο σου πρόσωπο ή δώρισε κάποιο ποσό σε κάποιο φιλανθρωπικό ίδρυμα. Θα νιώσεις μια ικανοποίηση ίσως μεγαλύτερη από αυτή που πήρες με το να κάνεις δώρο στον εαυτό σου.

9. Μην μετανιώνεις για ασήμαντα πράγματα

Έπρεπε να φύγω νωρίτερα για να προλάβω την κίνηση; Έπρεπε να μην είχα φάει τόσο πολύ χθες; Σταμάτα να μετανιώνεις και να αγχώνεσαι για μικρά πράγματα. Υπάρχουν πολύ σημαντικότερα πράγματα στη ζωή που πρέπει να μας απασχολούν. Το να μη στενοχωριέσαι για πράγματα που δε μπορείς να αλλάξεις θα σου δώσει επίσης μια αίσθηση ηρεμίας και χαλαρότητας.

10. Κάνε κάτι καινούργιο

Προσπάθησε να βάλεις στη ζωή σου μια καινούργια δραστηριότητα ή ασχολία. Ξεκίνησε μαθήματα χορού ή κάνε εγγραφή στο γυμναστήριο. Κάθε τι καινούργιο θα μας δώσει μια άμεση αίσθηση ικανοποίησης και θα μας κάνει να διώξουμε το μυαλό μας από αρνητικά και αγχωτικά πράγματα όπως αυτά της δουλειάς.