3. Ρόμπερτ Κάπα

(Robert Capa – American 1913-1954)

Στις 3 Δεκεμβρίου 1938 η Picture Post παρουσίασε τον «μεγαλύτερο φωτογράφο πολέμου στον κόσμο: τον Robert Capa» με 26 φωτογραφίες από τον ισπανικό εμφύλιο πόλεμο. Γεννήθηκε ως Andre Friedmann στη Βουδαπέστη το 1913 από Εβραίους γονείς. Σπούδασε πολιτική επιστήμη στο Deutsche Hochschule fur Politik στο Βερολίνο. Εκδιώχθηκε από τη χώρα υπό την απειλή ενός ναζιστικού καθεστώτος και εγκαταστάθηκε στο Παρίσι το 1933. Εκπροσωπήθηκε από την Alliance Photo και συναντήθηκε με τον δημοσιογράφο και φωτογράφο Gerda Taro. Μαζί, εφηύραν το όνομα «Robert Capa» για να πωλούν φωτογραφίες πίσω από αυτό το όνομα. Συναντήθηκε με τους Pablo Picasso και Ernest Hemingway και σχημάτισε φιλίες με τους συναδέλφους φωτογράφους David ‘Chim’ Seymour και Henri Cartier-Bresson. Από το 1936 και μετά, η κάλυψη του ισπανικού εμφυλίου πολέμου από τον Capa είχε αρκετή επιρροή σε όλο τον κόσμο. Η φωτογραφία του στρατιώτη που είχε μόλις τραυματιστεί θανάσιμα του έδωσε διεθνή φήμη και έγινε ένα σύμβολο του πολέμου. Μετά τον θάνατο του συντρόφου του, Gerda Taro, ο Capa ταξίδεψε στην Κίνα το 1938 και μετανάστευσε στη Νέα Υόρκη ένα χρόνο αργότερα. Ως ανταποκριτής στην Ευρώπη, φωτογράφησε τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, καλύπτοντας την προσγείωση των αμερικανικών στρατευμάτων στην παραλία της Ομάχα, την D-day, την απελευθέρωση του Παρισιού και τη μάχη των Αρδεννών. Το 1947 ο Capa ίδρυσε το πρακτορείο Magnum Photos με τον Henri Cartier-Bresson, τον David Seymour, τον George Rodger και τον William Vandivert. Στις 25 Μαΐου 1954 σκοτώθηκε στην Ινδοκίνα, πατώντας μια νάρκη . Ο γαλλικός στρατός του απένειμε μετά θάνατον την Croix de Guerre με το σύμβολο παλάμη. Το βραβείο Robert Capa Gold Medal δημιουργήθηκε προς τιμήν του το 1955 για να ανταμείβει κάθε χρόνο τον φωτογράφο που έχει κάνει το καλύτερο δημοσιευμένο φωτογραφικό ρεπορτάζ.

2. Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν

(Henri Cartier Bresson – French 1908-2004)

Ο Henri Cartier-Bresson (για πολλούς σημαντικότερος του Άνταμς) ανέπτυξε ένα έντονο πάθος για τη ζωγραφική από πολύ μικρός, ιδιαίτερα με το ρεύμα του σουρεαλισμού. Το 1932, αφού πέρασε ένα χρόνο στην Ακτή του Ελεφαντοστού, ανακάλυψε τη Leica, τη μηχανή της επιλογής του στη συνέχεια και από εκεί άρχισε μια σχέση πάθους με τη φωτογραφία. Το 1933 είχε την πρώτη του έκθεση στη γκαλερί Julien Levy στη Νέα Υόρκη. Ήταν αιχμάλωτος πολέμου το 1940, διέφυγε με την τρίτη απόπειρά του το 1943 και στη συνέχεια προσχώρησε σε μια υπόγεια οργάνωση για να βοηθήσει τους φυλακισμένους. Το 1945 φωτογραφίζει την απελευθέρωση του Παρισιού με μια ομάδα επαγγελματιών δημοσιογράφων και στη συνέχεια γυρίζει το ντοκιμαντέρ Le Retour (The Return). Το 1947, με τον Robert Capa, τον George Rodger, τον David ‘Chim’ Seymour και τον William Vandivert, ίδρυσε την Magnum Photos. Μετά από τρία χρόνια που ταξίδευε στην Ανατολή, επέστρεψε στην Ευρώπη το 1952, όπου δημοσίευσε το πρώτο του βιβλίο, Images a la Sauvette (που δημοσιεύθηκε στα αγγλικά ως The Decisive Moment). Από το 1968 άρχισε να περιορίζει τις φωτογραφικές του δραστηριότητες, προτιμώντας να επικεντρωθεί στο σχέδιο και τη ζωγραφική. Το 2003, με τη γυναίκα και την κόρη του, δημιούργησε το ίδρυμα Henri Cartier-Bresson στο Παρίσι για τη διατήρηση του έργου του. Η Cartier-Bresson έλαβε ένα εξαιρετικό αριθμό βραβείων και διακρίσεων. Πέθανε στο σπίτι του στην Προβηγκία στις 3 Αυγούστου 2004, λίγες εβδομάδες μετά τα 96α γενέθλιά του.

1. Άνσελ Άνταμς

(Ansel Adams – American 1902-1984)

Ο Ansel Adams είναι ίσως το πιο αναγνωρίσιμο όνομα στο χώρο της φωτογραφίας. Αμερικανός φωτογράφος και περιβαλλοντολόγος, γνωστός κυρίως για τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες της αμερικανικής δύσης, ειδικά του Εθνικού Πάρκου Yosemite στο οποίο είχε μια ιδιαίτερη αδυναμία. Μαζί με τον συνεργάτη τον Fred Archer, ο Adams ανέπτυξε το ζωνικό σύστημα ως έναν τρόπο για να καθορίσει ο φωτογράφος την κατάλληλη έκθεση και να ρυθμίσει το κοντράστ της τελικής εκτύπωσης. Ο Adams χρησιμοποίησε κυρίως κάμερες μεγάλου μεγέθους παρά το μέγεθος, το βάρος, το χρόνο εγκατάστασης και το κόστος του φιλμ, επειδή η υψηλή ανάλυσή τους τον βοήθησε να εξασφαλιστεί η ευκρίνεια και η οξύτητα στις εικόνες του. Ο Adams ίδρυσε τον όμιλο f / 64 μαζί με τους φωτογράφους Willard Van Dyke και Edward Weston. Οι φωτογραφίες του Adams αναδημοσιεύονται σε ημερολόγια, αφίσες και βιβλία, καθιστώντας τις ευρέως διαδεδομένες παγκοσμίως.

Πηγή/Source

Αν σας άρεσε το άρθρο, κάντε like στη Facebook σελίδα μας!